2010. június 3., csütörtök

Zöldséges lasagne



Ismét egy mozgalmas hétvégén vagyunk túl, ugyanis nálunk járt egyik anyósom - nekem ugyanis kettő is van :) Ne sajnáljatok, higgyétek el, nekem ez így jó! El vagyok kényeztetve!

Szóval szombaton, miután megérkezett, a már-már szokásos ricottás palacsintát sütöttem meg, erről már igencsak érik egy bejegyzés.
Majd nekiálltam a lasagne-nek. Valahogy úgy alakult, hogy ez amolyan vendégváró fogás nálunk, ha valaki jön hozzánk és itt is alszik, az szinte biztosan ezt kapja, a rutinosabbak - pl. az Öcsém - pedig ezt kérik :) Ami változik, az mindig a ragu, ez pedig függ a hűtő, a kamra tartalmától, illetve az illető ízlésétől, meg persze az én hangulatomtól is. Szerencsére eddig nem volt rá panasz :)


Jöjjön a recept (kb. 4 főre):

fél doboz lasagne-lap

A raguhoz:
fél kiló darált pulykahús
fél liter paradicsompüré
2 szál sárgarépa
2 szál angolzeller
2 szál újhagyma
só, bors
oregano
bazsalikom
fokhagymagranulátum
néhány spricni balzsamecet
borsos olívaolaj (főzéshez való, a borsot én tettem bele)

Az olajra dobom a hagymát, megy utána a hús. Megpirítom, utána jöhet a répa és a zeller. Sózom, borsozom, ízsítem bazsalikommal, majd felöntöm a paradicsomlével. Lefedem, közben elkészítem a besamelt, amihez kell:

5 dkg vaj
kb. 2 ek liszt
kb. 3-3,5 dl tej

A vajat kis lángon megolvasztom, hozzákeverem a lisztet, amennyit felvesz. Simára keverem, felöntöm kevés tejjel. Habverővel keverem, ha besűrűsödött és nagy hólyagokat növeszt, adok neki  még tejet. Addig folytatom, míg a tej el nem fogy. Kicsit olyan, mintha rizottót készítenénk, nem érdemes megspórolni a fokozatosságot. Ha úgy gondoljuk, a mártásunk túl sűrű, esetleg még elbírna egy kevés tejet, nyugodtan adjunk hozzá, ez részben lisztfüggő.
Ha kész, időnként keverjük meg, mert állásában jócskán besűrűsödik, ezért legjobb frissen készíteni. Ízesítsük kevés sóval, fehérborssal, szerecsendióval.

Közben a ragu már majdnem jó, a paradicsom élét néhány spriccelésnyi balzsamecettel tompítom, majd további bazsalikommal és oreganoval ízesítem.


A sütőt előmelegítem légkeverésen 180°-ra. Jöhet az összeállítás. Egy jénait kivajazok, teszek rá egy kevés besamelt, majd jöhet egyréteg tésztalap. Erre a húsos raguból kerül, majd tésztalap, besamel, friss spenótlevelek, tészta, ragu, tészta, besamel-spenót, tészta, ragu, tészta, tetejére besamel kerül és egy mozzarella cafatokra tépkedve, valamint némi parmezán. Mehet a sütőbe, 35-40 percre. A sütőből kivéve néhány percig pihentetjük, majd szépen felszeleteljük és friss zöldsalátával jóízűen megesszük!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése