2010. június 22., kedd

Epres vajas keksz


Még mindig eper...bár ez már inkább maradékfelhasználás céljából készült, azért még számít, nem? Főleg, mivel szerintem pl. más bogyós gyümölcsből vagy almából is nagyon finom lehet. Bár, a nem ép bogyósokból lehet mondjuk gyümölcsöntetet főzni, a ráncosodó alma pedig nálunk a csincsilla-csajoké :)

Mindegy, a lényeg, hogy adva volt kb. 10 dkg eper, ami magában már nem lehetett túl finom. Csinálhattam volna belőle turmixot, de inkább valami kiadósabb nassban szerettem volna látni, amire rájárhatunk a lazulós hétvégén :)



Martha Stewart-nál találtam az eredetit, mert ugye, nekem is jár a napi keksz-hírlevél :) Strawberry shortcake cookies néven fut.

Íme az én változatom (1 bögre=2 dl):

10 dkg apróra vágott eper (akár dupla mennyiséget is tehetünk bele, nem rontja el)
1 tk citromlé
1 tk szárított menta
1/2 bögre + egy ek nádcukor a szóráshoz
2 bögre liszt
2 tk sütőpor
1/2 tk tengeri só
6 tk hideg vaj, felkockázva (kb. 12 dkg)
2/3 bögre tejszín

Az apróra vágott eperhez keverem a citromlevet, két ek nádcukrot és egy tk szárított mentát. A lisztet elkeverem a sütőporral, a maradék cukorral és a felkockázott vajjal, majd ujjbeggyel gyors mozdulatokkal összemorzsolom, de késes betétű aprítóval is csinálhatom. Hozzáadom a tejszínt, jól elekvereme, majd beleforgatom az epret.
Sütőpapírral vagy szilikonlappal bélelt tepsire evőkanálnyi halmokat adagolok, tetejét megszórom a félretett nádcukorral és 170°-ra előmelegített sütőben (légkeverés) 20 perc alatt aranybarnára sütöm.



Rusztikus kinézetű, békebeli hangulatot idéző, igazi teázáshoz, piknikezéshez való süti lesz belőle, mely a legjobb frissen, kihűlőben. Nem morzsálódik, egy hétig tartható el.


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése