2010. június 24., csütörtök

Cseresznyés-barackos clafoutis


A lazulós hétvégére készült ez a finomság, mindeképpen clafoutis-t akartam sütni, ha már kedves férjuram megüzente blogon, hogy felment a sütési tilalom alól :) Persze azért csak módjával, ezért jól telepakoltam gyümölccsel ezt a könnyű sült pudingra emlékeztető finomságot. Tavaly is készült, akkor nagy kedvenc lett barackkal, és ha már a Férj hajlandó volt beáldozni a szent barackjából - mert kb. ez az egyetlen gyümölcs, amit szeret és a családi legenda szerint már három hetesen (!!!) elmajszolt egy egész szemet -, így én is felajánlottam némi cseresznyét :)



Az alaprecept Joanne Harris: A francia konyha c. könyvéből való, ezt variáltam. Mivel ez bevált, maradok ennél, bár szándékomban áll egy joghurtos verziót is kipróbálni, illetve a magyar tejespite is a listán van, barackízzel.



Hozzávalók:
3 szem barack apróra kockázva
20 dkg cseresznye, magozva
125 g liszt
50 g cukor
3 tojás
1 kk vanília kivonat
3 dl tej
1 dl tejszín

Egy piteformát kivajazok, ráborítom a gyümölcsöket, meghintem egy evőkanál nádcukorral. A lisztet elkeverem a cukorral. A tojást külön összekeverem a vaníliával, tejjel és tejszínnel. Hozzáadom a lisztet, összekutyulom és ráöntöm a gyümölcsökre.



160°-ra előmelegített sütőbe tolom (légkeverés) és 30 percig sütöm.
Nekem nagyon felemelkedett, majdnem kétszer olyan magas lett, kissé el is szontyolodtam, de hűlés közben szépen visszaesett.



Kihűlve érdemes fogyasztani, ekkor szépen lehet szeletelni. Édesszájúak porcukorral is megszórhatják, mi ezt most kihagytuk.



Ajánlok hozzá egy kis fröccsöt :)

Jó étvágyat!


8 megjegyzés:

  1. Napok óta azon töprengek, szívesen meginnék egy pohár üdítő fröccsöt valami cseresznyés finomság mellé :) Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Igazán nincs mit :)
    Nekünk is van még badacsonyi Szürkebarát, úgyhogy hamarosan azt hiszem újrázunk. Jó étvágyat és egészségedre :)

    VálaszTörlés
  3. Tavaly csináltam egyszer, nekem valahogy nem jött be annyira, bár a többieknek igen:) Most egy egyszerű kevert tésztát szeretnék sütni meggyel.

    VálaszTörlés
  4. Sofia, én a pudingot is szeretem, ebben meg még gyümölcs is van, úgyhogy jöhet :)
    Az a meggyes süti is jól hangzik, jó sütögetést!

    VálaszTörlés
  5. Nekem fincsi volt, bár mostanra rájöhettetek, hogy nem vagyok túlzottan válogatós :)

    VálaszTörlés
  6. Kedves Kisanyó!

    Mióta megtaláltam ezt a csodás pitét, valamikor nyár táján, azóta rendszeresen sütöm, különböző gyűmölcsökkel, van amikor fele-fele részben tej, tejszínnel, nagyon finom, a családom kedvence lett!!!
    Köszönöm
    Gizus vagyok Budapestről,
    a profilnál csak a névtelent tudom megjelölni.

    VálaszTörlés
  7. Kedves Gizus! Köszönöm szépen, nagyon kedves tőled és nagyon örülök, gondolom a családod is :)
    Kívánom, hogy mindig találj valami finomságot nálam, ami új kedvenc lehet - neked elkészíteni, a többieknek pedig megenni!

    Üdv, kisanyo

    VálaszTörlés
  8. Kedves Kisanyó!

    Köszönöm a válaszod, azóta már a sógornőmet is megfertőztem, még egy család szereti a pitédet, köszi.

    Gizus

    VálaszTörlés