2010. április 30., péntek

Rakott cukkini

Az úgy kezdődött, hogy a Férj rakott zöldbabot kért. Persze, zöldbabot, áprilisban. Fagyasztott zöldbabom sem volt, viszont lapult a hűtőben egy szép cukkini. Darált pulykahússal és salátával, gondoltam reform ebédet csinálok szombatra. Megkaptam a felhatalmazást, bár kissé kételkedett a végeredményben.

A rakott zöldbabbal az a baj, hogy a Mamám által készített egyszerűen utánozhatatlan - ez lett az első számú kedvenc a Férjnél, és ilyen etalont nem egyszerű reprodukálni. Továbbá szerintem melós, mert külön megfőzöm a rizst, megpirítom a húst, előfőzöm a zöldbabot és utána még a sütőt is be kell gyújtani, szóval marad egy csomó mosatlan utána.
Nem baj, mivel úgysem süthetek, legalább a főétel olyan legyen, hogy begyújthassam a sütőt :)


Hozzávalók:

kb. 30 dkg rizs
víz
zöldségpép (házi vegeta)

fél kiló sovány pulyka darálthús
2 közepes szál sárgarépa
1 kicsi, de erős hagyma
só, bors
bazsalikom

1 közepes méretű zsenge cukkini

10 dkg trappista sajt
1 golyó mozzarella
ízlés szerint kéksajt (kb. 1 ek-nyi)

A kedvenc serpenyőmben elkészítem a rizst. Kevés olajon megpirítom a szemeket, felöntöm kétszeres mennyiségű vízzel, só és ízesítők helyett Mama-féle házi vegetát, vagyis sóval tartósított zöldségpépet teszek hozzá és lefedem. Közben épp azon gondolkodtam, mi is legyen a desszert és főztem egy teát, úgyhogy nagyjából el is gondolkodtam a rizsfőzésnyi időt. A kész, zöldségektől szép zöld rizst átszedem egy szögletes jénaiba. Itt kiderült, hogy kicsit többet számoltam, ezért kijött még egy kerek kerámiaformányi adag is. A felszabadult serpenyőben megpárolok egy kis fej döbröközi hagymát - a méregerős fajtából -, hozzáadom a vékony csíkokra vágott répát, majd rádobom a sovány pulyka darálthúst. Pirítgatom, mikor a hús színe megváltozik, lefedem és összepárolom. Mikor majdnem kész, ízesítem sóval-borssal-bazsalikommal. Rászedem a rizsre - csak a szögletes jénaira lett elég - és szépen kirakom a felkarikázott cukkinival. Mivel még zsenge, nem kell meghámozni, igazi jolly-joker alapanyag! Megszórom sóval, saját szárított bazsalikommal és sajtot reszelek rá (trappista), valamint rátépkedek egy mozzarellát. A maradék rizst is befedem cukkinival, erre kéksajt is kerül a többi mellé.

Betolom a 170°-os sütőbe (légkeverésen) és 15 perc alatt rásütöm a sajtot.

Hozzá friss újhagymás zöldsalátát ettünk citromos olívaolajjal és balzsamecettel.


 
A rakott zöldbab ezentúl is a Mamáé lesz, de ezennel a Rakott cukkini bekerült a light repertoáromba :)

Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése