2010. szeptember 8., szerda

Kecskesajtos-paradicsomos metélt



avagy hirtelen felindulásból elkövetett vacsi...

Ilyen szutyok időben, mint ahogy ez a szeptember megérkezett, valami igazi comfort food-ra vágytam, olyan melengető, gyorsan összeüthető, hosszasan elnyammogható fajtára. Nigella egyik könyvében külön fejezetet szentel az ún. comfort food-oknak - lehet, hogy a többiben is, arról nem tudok nyilatkozni - itt található többek között a krumplipüré és a citromos rizottó is - recept hamarosan. Az igazi comfort food lényege, hogy elfogyasztásuk igazán kellemes, megnyugtató érzéssel tölt el, ezek a tipikus "meleg sarokba bekuckózom egy pokróccal" kaják. A kategória elnevezése sajnos arra is rámutat, hogy gyakori fogyasztásuk a fenekünket is igazán komfortosan párnássá varázsolja, mivel elég sokat lehet belőlük egyszerre enni és úgy az igazi, ha dúskál a kalóriákban. Láttam már bánat-kajának vagy hangulatjavító ételnek is nevezni, de mivel nekem minden étel javítja a hangulatomat, nem érzem elég találónak :)


 
Nos, ennek a tésztának az elkészítése is igazán komfortos volt, ráadásul a dolog lendülete sokat dobott az én lendületemen is - ami egészen a kanapéig tartott :)

Klasszikus recept nincs, ötlet van :)

Hozzávalók:

szélesmetélt (fél kiló)
2 paradicsom
10 dkg érett kecskesajt (ebbe vegyesen került bele sima és spenótos)
1,5 dl tejszín
só, bazsalikom, fokhagymapor (na, mit szóltok? fejlődőképes vagyok:))

A tésztát felteszem főni. Közben nagy lángon kevés vajon megpárolom a paradicsomot, kicsit sütöm is, ha már elpárolgott a leve, ettől enyhén füstös íze lesz. Ízesítem kevés sóval, fokhagymával (ha friss fokhagymát használtok, azzal kezdjetek, de vigyázva, könnyen megég), bazsalikommal. Hozzáadom a felkockázott sajtokat, megvárom, míg elolvad, majd lassan felöntöm a tejszínnel. Összerottyantom és a kifőtt tésztára öntöm. Bele egy villa és mehet a bendőbe!


 
Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése